Do the D.A.N.C.E

Klockan är 17.30, och det är fortfarande ljust ute! Inte strålande sol kanske, men man slipper gå hem genom skogen i blindo i alla fall.
Men solen har varit framme idag i alla fall. Det var ett tag sen man såg den.
Självklart har det varit dimmigt och snö hela helgen när jag har varit ledig.
Men vi trotsade vädret och var ute och åkte igår. Sen fick jag tummen ur röven och skaffade inlägg till mina pjäxor. Så nu kommer jag för hoppningsvis slippa kramp i mina plattöftter så fort jag stoppar ner dem i de där betongklumparna till pjäxor.
Men vi får väl se hur mycket åkning det blir de kommande veckorna. Det är ju kaos överallt där ute nu när alla miljoner danskar är här. Det går nog knappt att ta sig ner för backarna utan att bli överkörd.

Nu ska jag gå iväg och panta en förmögenhet och köpa lite diskmedel till hushållet. Sen är det grekisk middag i Fjällkyrkan. Mysigt.

Sen blir jag väl själv hemma när alla andra går ut på krogen. Det kommer bli en lugn vecka för mig, börjar jobba 7.30 varje dag, så jag tror inte min kropp orkar sena kvällar. Kommer väl sitta hemma och virka mina mössor som den Tant jag faktiskt är.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0