I'm not bitter, I'm just better

Vilken jävla idé. Nå så jävulskt dålig idé.
Jag har idag stått, mot min vilja, på en dag då jag egentligen skulle varit ledig, ute och frysigt tårna av mig. Bara för att skistar har kommit på den brillianta idéen att anordna barnvagnspassning. Mmm visst jättefin idé, men hur jävla kul är det att stå själv ute i fem timmar? och gissa hur många barn det kom under dessa fem timmar? ETT! ett enda barn. För vem fan vill lämna in sitt barn till en främmande okompetent  människa, som inte ens gillar barn!?!
Det var de längsta timmarna i hela mitt liv.
   Men det värsta med dagen var nog ändå när jag skulle hem. Bussen var fylld till bristningsgränsen med after-ski lulliga stockholmare som stod och skrek det fyndigaste de kunde komma på. Thank god för mina ljudtäta hörlurar.
Dessutom tog bussresan dryga timmen istället för de 25 minuter de brukar ta när Sveriges mest lokaltrafikvana människor inte är på besök.

Ursäkta mig om jag är Lite bitter.

När jag ändå är på mitt allra bästa humör måste jag passa på att klaga lite på nordea också, och deras tegelsten till inloggnings... ja, vad man nu ska kalla det.
Visst är den säkert jättebra att logga in på sin privata banksida, och gör säkert internetbankningen och allt därtill stensäkert. Men att man ska behöva den varje gång  man ska använda kortet. Varje gång man ska köpa något på internet. Menar de seriöst att jag ska släpa med mig denna otympliga miniräknar-wannabe'n vart jag än går?
Löjligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0