...got drunk at our christmas party...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Lissabon, jag blev aldrig riktigt klok på stan.
Visst var det mysigt och charmigt, men det var något som saknades.
   Det kan ju varit för att det var dubbelhelg och allt var lika igenbommat, tomt och urplockat som mataffärens brödavdelning en söndag.
Antagligen är det mer liv och rörelse på sommaren bland värmeböljor och turister.
Men det är ju en storstad, inte en badort.
   Vi kanske helt enkelt gick på fel gator, vad vet jag.

Men jag hade skitkul. Kommer inte riktigt ihåg när jag var uppe och festade till 9am sist, för att tillslut somna till någon som spelar Håkan Hellström på balalaika.
Men vad annars ska man göra när drinkarna kostar 35:- och nattklubbarnar öppnar 02:00?

Som sagt, schweinigt kul resa, men stan gjorde inte så stort intryck på mig.

                         
Nu är det bara att ladda om, vädra kläderna och börja packa inför en, förhoppningsvis, varmare semester i Thailand. Frågan är bara om de gör lika goda Caipirinha där som hos mexicanaren i "Gamla stan"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0